پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251306
به دستيابي به توافق در مذاکرات وين نزديک شده ايم
تاریخ انتشار : 1401/01/08 08:32:23
نمایش : 818
مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا از نزديک بودن دستيابي به توافق در مذاکرات وين براي برچيدن تحريم هاي ايران خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا از نزديک بودن به حصول توافق در مذاکرات وين براي برچيدن تحريم‌هاي ايران خبر داد.

بر اساس اين گزارش، «جوزف بورل» گفت: ما به دستيابي به توافق با ايران نزديک شده‌ايم و پيرامون ۹۵ درصد از موضوعات به توافق رسيديم.

وي در عين حال افزود: توافق هسته‌اي با ايران تمام مشکلات منطقه را حل نخواهد کرد و نخستين گام است.

بورل همچنين گفت که دولت دونالد ترامپ رئيس جمهور وقت آمريکا با خروج از توافق هسته‌اي ايران موسوم به برجام مرتکب اشتباه شد.

مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا که با اسکاي نيوز مصاحبه مي‌کرد در بخشي ديگر از سخنانش درباره اوکراين گفت: موضوع پيوستن اوکراين به اتحاديه اروپا به زمان نياز دارد و براي کاهش اتکاي اروپا به انررژي روسيه و نه تحريم آن تلاش مي‌کنيم.

وي همچنين افزود: روسيه پس از گذشت يک ماه از جنگ اوکراين به اهداف خود دست نيافته است. ما براي بيشترين حمايت ممکن از اوکراين و تنوع بخشي به منابع دستيابي به گاز در اروپا تلاش مي‌کنيم و اروپا طي دو سال از گاز روسيه بي نياز خواهد شد.

بورل همچنين از تلاش براي تشکيل ارتش ويژه اتحاديه اروپا به منظور مواجهه با چالش‌هاي مشترک خبر داد و گفت: روسيه از مدت‌ها قبل براي حمله به اوکراين برنامه ريزي کرده بود و جنگ اوکراين فوراً بايد متوقف شود.

مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا ادامه داد: اروپا شاهد موج بي سابقه پناهندگان به دليل جنگ اوکراين است و ما به تسليح اوکراين براي دفاع از خود مقابل روسيه ادامه مي‌دهيم. ما به دنبال تغيير حکومت در روسيه نيستيم و تنها براي توقف جنگ تلاش مي‌کنيم.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html